Selecteer een pagina

Wat is heidehoning?

Elke dag een lepel Heide honing verhoogd de weerstand.  Heeft een gunstige en verzorgende werking op de wanden van het  maag en darmkanaal. Dat zorgt voor een betere spijsvertering, waardoor de voedingsstoffen beter opgenomen worden in het bloed.

HEIDEHONING (NEDERLANDS) is een zeer geurige, pittige honing en volbruin van kleur. Ze wordt ook wel de “koning onder de honing” genoemd

Nederlandse Heidehoning is misschien wel wat duurder, maar ze is ook dunner te smeren omdat ze zo pittig is. Goede heidehoning is zo stijf, dat, als de pot wordt omgekeerd, de geleiachtige honing er niet uitloopt. De bijenvolken worden op de heide geplaatst van begin augustus tot half september. Heidehoning is een uitgesproken honing met een verzorgende werking op luchtwegen zeker met gebruik van proppolis tinctuur.

Lees hier een Engelstalig artikel over de antibacteriële werking van heidehoning.

Mooier dan de Nederlandse en Franse heidehoning kennen we niet. En ook zo gezond, zeker als de R weer in de maand komt waarin we allemaal wat vatbaarder zijn voor verkoudheid en griep, zo vlak voor de winter krijgen we nog een mooi product  Heidehoning! De honing met de meeste anti-oxidanten en mineralen. Elke dag een schepje ervan of een boterham ermee kan niet verkeerd zijn. Daarbij komt dat heidehoning zelfs slijmoplossend is. Een beter product kunnen we ons aan het einde van de zomer, net voor de herfst, niet wensen!

Heidehoning is zo krachtig, dat u met een kleinere hoeveelheid evenveel smaak zult beleven dan bij regulier gebruik van andere honingsoorten. Heidehoning is delicatesse  op brood, in de yoghurt, kwark of op de pannenkoek. Bestel snel en proef het zelf!

Lees hier een Engelstalig artikel over de antibacteriële werking van heidehoning.

Uit wetenschappelijk onderzoek van Berg en Koning (2008) blijkt dat de meeste honingsoorten in tegenstelling tot de meeste andere zoetstoffen ook (met mate) kan worden gebruikt bij mensen met een glucose intolerantie, diabetes of insulineresistentie. Honing heeft namelijk een zeer lage glycemische index waardoor de insulinespiegel in het bloed slechts gering stijgt. Ook bevat honing van nature allerlei enzymen die er voor zorgen dat de suikers uit honing zeer goed door het lichaam kunnen worden opgenomen. In tegenstelling tot geraffineerde suiker is honing ook geen voedingsstoffen rover. Om geraffineerde suiker in het lichaam te kunnen opnemen zijn verschillende voedingsstoffen nodig die de suiker niet bevat en het menselijk lichaam dus uit andere bronnen moet halen. Honing bevat deze stoffen al van nature. Bron: https://bee-healthy-apitherapie.nl